U autoškolama vas neće to učiti, ali ovdje imate priliku naučiti kako se taj postupak izvodi. Promjena točka je jednostavan postupak i trebao bi ga znati izvesti svaki vozač. 10-minutni postupak koji ne iziskuje veliku fizičku snagu.

Probušenu gumu mijenjamo rezervnom koju sadrži većina automobila. Svaki automobil ispod tepiha u prtljažnom prostoru ima poseban utor u kojem se nalazi sav potreban alat za promjenu točka uključujući i dizalicu i naravno rezervni točak. Na nekim vozilima rezervni točak nalazi se ispod samog automobila.

Bilo bi dobro da povremeno provjeravate pritisak rezervne gume. On s vremenom može pasti, pa vam se može dogoditi da je rezervna guma neupotrebljiva u trenutku kada vam najviše treba!

Prvo se pobrinite da se auto nalazi na ravnoj površini. Auto ugasite, ostavite ga u brzini i podignite ručnu kočnicu. Skinite ratkapu (ako se nalazi na točku) i pogledajte kakvu maticu ima felga. Aluminijske felge u većini slučajeva imaju zaštitnu maticu koja ima svoj poseban ključ koji se također nalazi među alatom. Ratkapu od točka odvojite prstima ili odvijačem Od alata će vam, trebati dizalica, odvijač i rezervni točak.


Vijke otpustite ključem (ali ne do kraja) dok je auto još na tlu. Najprije otpustite prvi vijak, potom onaj preko puta njega. Ovisno o tome imate li 4 i 5 vijaka. Vijke otpuštajte u smjeru suprotnom od kazaljke na satu. Ako vam je teško otpustiti ih rukom, pokušajte ih odvrnuti nogom i težinom svoga tijela.


Nakon što ste otpustili vijke, namjestite dizalicu. Dizalicu pričvrstite na prag automobila u blizini točka na kojem mijenjate gumu i podignete automobil. Obično ispod pragova imate točno određeno mjesto gdje se natakne dizalica koje možete prepoznati po udubljenju.


Počnite dizati automobil. Podignite ga od poda svega par centimetara, tako da možete namjestiti rezervni točak. Uzmete ključ koji služi za odvijanje matica i uklonite matice kako bi mogli izvući cijeli točak. Skinite točak s probušenom gumom.


Stavite rezervni točak na mjesto probušenog i lagano zategnite matice prstima. Tek kad spustite automobil na tlo, uzmite ključ i zategnite matice ili vijke čvršće. Kad ste zategnuli rezervnu gumu ostaje vam samo da staru gumu spremite u prtljažni prostor i pospremite alat.

Pripazite na vrstu rezervne gume koja može imati ograničenje brzine koje je dobro poštovati da vam se ista situacija ne bi ponovila i s rezervnom gumom. Tu rezervnu gumu zamijenite pravom što je prije moguće.