U autoškolama vas neće to učiti, ali ovdje imate priliku naučiti kako se taj postupak izvodi. Promjena točka je jednostavan postupak i trebao bi ga znati izvesti svaki vozač. 10-minutni postupak koji ne iziskuje veliku fizičku snagu.
Probušenu gumu mijenjamo rezervnom koju sadrži većina automobila. Svaki automobil ispod tepiha u prtljažnom prostoru ima poseban utor u kojem se nalazi sav potreban alat za promjenu točka uključujući i dizalicu i naravno rezervni točak. Na nekim vozilima rezervni točak nalazi se ispod samog automobila.
Bilo bi dobro da povremeno provjeravate pritisak rezervne gume. On s vremenom može pasti, pa vam se može dogoditi da je rezervna guma neupotrebljiva u trenutku kada vam najviše treba!
Prvo se pobrinite da se auto nalazi na ravnoj površini. Auto ugasite, ostavite ga u brzini i podignite ručnu kočnicu. Skinite ratkapu (ako se nalazi na točku) i pogledajte kakvu maticu ima felga. Aluminijske felge u većini slučajeva imaju zaštitnu maticu koja ima svoj poseban ključ koji se također nalazi među alatom. Ratkapu od točka odvojite prstima ili odvijačem
Od alata će vam, trebati dizalica, odvijač i rezervni točak.
Otpuštanje vijaka
Vijke otpustite ključem (ali ne do kraja) dok je auto još na tlu. Najprije otpustite prvi vijak, potom onaj preko puta njega. Ovisno o tome imate li 4 i 5 vijaka. Vijke otpuštajte u smjeru suprotnom od kazaljke na satu. Ako vam je teško otpustiti ih rukom, pokušajte ih odvrnuti nogom i težinom svoga tijela.
Namiještanje dizalice
Nakon što ste otpustili vijke, namjestite dizalicu. Dizalicu pričvrstite na prag automobila u blizini točka na kojem mijenjate gumu i podignete automobil. Obično ispod pragova imate točno određeno mjesto gdje se natakne dizalica koje možete prepoznati po udubljenju.
Dizanje automobila i skidanje točka
Počnite dizati automobil. Podignite ga od poda svega par centimetara, tako da možete namjestiti rezervni točak. Uzmete ključ koji služi za odvijanje matica i uklonite matice kako bi mogli izvući cijeli točak. Skinite točak s probušenom gumom.
Stavljanje rezervnog točka
Stavite rezervni točak na mjesto probušenog i lagano zategnite matice prstima. Tek kad spustite automobil na tlo, uzmite ključ i zategnite matice ili vijke čvršće.
Kad ste zategnuli rezervnu gumu ostaje vam samo da staru gumu spremite u prtljažni prostor i pospremite alat.
Pripazite na vrstu rezervne gume koja može imati ograničenje brzine koje je dobro poštovati da vam se ista situacija ne bi ponovila i s rezervnom gumom.
Tu rezervnu gumu zamijenite pravom što je prije moguće.
Nakon što ste otpustili vijke, namjestite dizalicu. Dizalicu pričvrstite na prag automobila u blizini točka na kojem mijenjate gumu i podignete automobil. Obično ispod pragova imate točno određeno mjesto gdje se natakne dizalica koje možete prepoznati po udubljenju.
Dizanje automobila i skidanje točka
Počnite dizati automobil. Podignite ga od poda svega par centimetara, tako da možete namjestiti rezervni točak. Uzmete ključ koji služi za odvijanje matica i uklonite matice kako bi mogli izvući cijeli točak. Skinite točak s probušenom gumom.
Stavljanje rezervnog točka
Stavite rezervni točak na mjesto probušenog i lagano zategnite matice prstima. Tek kad spustite automobil na tlo, uzmite ključ i zategnite matice ili vijke čvršće.
Kad ste zategnuli rezervnu gumu ostaje vam samo da staru gumu spremite u prtljažni prostor i pospremite alat.
Pripazite na vrstu rezervne gume koja može imati ograničenje brzine koje je dobro poštovati da vam se ista situacija ne bi ponovila i s rezervnom gumom.
Tu rezervnu gumu zamijenite pravom što je prije moguće.
Stavite rezervni točak na mjesto probušenog i lagano zategnite matice prstima. Tek kad spustite automobil na tlo, uzmite ključ i zategnite matice ili vijke čvršće. Kad ste zategnuli rezervnu gumu ostaje vam samo da staru gumu spremite u prtljažni prostor i pospremite alat.
Pripazite na vrstu rezervne gume koja može imati ograničenje brzine koje je dobro poštovati da vam se ista situacija ne bi ponovila i s rezervnom gumom. Tu rezervnu gumu zamijenite pravom što je prije moguće.